wtorek, 9 grudnia 2014

Social Media Book Tag

Nigdy nie robiłam tagów, ten podpatrzyłam wczoraj u Suomi. Ten tag robię całkiem spontanicznie, moje wybory, no cóż, mogą dziwić. No i zachęcam do tego, abyście się także pochwalili waszym Social Media Book Tag. A teraz nie przedłużam i zapraszam do moich 7 książek, które trudno było wybrać (a jeden z punktów był trudny). Przy niektórych punktach zostawiłam linki do recenzji książek, które mi pasowały pod któryś z punktów, bądź po prostu potrzebowałam jakiejś przeciwwagi


1.Twitter: twoja ulubiona krótka historia 

autor: Eric-Emmanuel Schmitt
tytuł: Oskar i Pani Róża
tytuł oryginalny: Oscar et la dame Rose

Moja lektura szkolna, przeczytana w godzinę, przeżywana przez tydzień. Dla każdego, kto nie czytał tej książki, to polecam. Moja mama, która nie miała tego jako lektury (rok wydania 2002) widząc, że czytam i to nie jest gruba lektura, sama wzięła się do jej czytania. Zresztą, osoby z mojej klasy, które nie czytały zazwyczaj lektur, tę czytali chętnie i o dziwo wiedzieli wszystko.







2.Facebook: książka, którą każdy czytał i poczułeś presję, by też ją przeczytać

 autor: J. R. R. Tolkien
 tytuł: Hobbit, czyli tam i z powrotem
 tytuł oryginalny: The Hobbit or There and Back Again

Tę pozycję przeczytałam pod presją, bo to lektura. Jak lubię czytać lektury szkolne, to przy tej pozycji była niezła męka. W dodatku później jest Władca pierścieni i kolejne części, jednakże ta książka doskonale mnie odstraszyła od powieści fantasy. Aby być sprawiedliwą pod mniejszą presją czytałam Gwiazd naszych wina czy też Zeznania Niekrytego Krytyka. Obecnie poluję na trzecią część książki Niekrytego. I dodam szczerze, że jestem pod lekką presją przeczytania Harry'ego Pottera czy Igrzysk Śmierci a nawet Zmierzchu. Tak, mam 17 lat, nigdy nie czytałam Harry'ego Pottera i nie widzę w tym nic tak nadzwyczajnego.



3. Tumblr: książka którą przeczytałeś, zanim to było popularne

autor: Michaił Szyszkin
tytuł: Nie dochodzą tylko listy nienapisane
tytuł oryginalny: Письмовник

Data premiery tej pozycji przypadła na grudzień zeszłego roku. Autor ten jest bardzo popularny w Rosji, u nas oprócz tej pozycji ukazała się powieść Włos Wenery. Czy ta książka jest u nas popularna? Nie wiem, ale to była pierwsza pozycja, która wpadła mi do głowy, gdyż głównie lubię czytać książki wydane sporo przed moimi narodzinami. Gwiazd naszych wina czy Trafny wybór czytałam już w trakcie największej fali ich popularności.






4. MySpace: książka, którą nie pamiętasz czy ci się podobała, czy nie


autor: William Golding
tytuł: Władca much
tytuł oryginalny: Lord of The Flies

Po tej książce łatwiej byłoby powiedzieć, że byłam zmieszana, niż jednoznacznie określona jako osoba będąca za lub przeciw. Przy recenzji tej książki obiecałam sobie, że kiedyś do niej wrócę i spróbuję jednoznacznie określić własne odczucia, co do tej pozycji.









5. Instagram: książka, która była tak ładna, że musiałeś zrobić jej zdjęcie

autor: Yana Toboso
tytuł: Kuroshitsuji
tytuł oryginalny: 黒執事

Wiem, tag brzmi "Social Media Book Tag", ale mangi także czytam i patrząc na mojego instagrama oprócz kota i szkolnych podręczników/notatek najwięcej zdjęć mam właśnie tej serii mang. Występuje ona także jako Black Butler (Czarny Lokaj). Ja jestem aktualnie po 19 częściach tej mangi oraz dwóch sezonach anime (tak, na podstawie tej mangi powstało anime). W skrócie-akcja toczy się w wiktoriańskiej Anglii a wszystkie wydarzenia toczą się wokół osoby Ciela Phantomohive'a i jego kamerdynera Sebastiana Michaelisa, który nie jest do końca takim zwykłym lokajem. Do tego podpunktu na drugim miejscu znajduje się książka wspomnianego już Szyszkina oraz po 1 zdjęciu książek, które były w moich rękach a chciałam się pochwalić, że je czytam.

6. YouTube: książka, której ekranizację chciałbyś zobaczyć


autor: John Green
tytuł: Gwiazd naszych wina
tytuł oryginalny: The Fault in our Stars

O tej książce pisałam w sierpniu. Dziś mamy grudzień, a ja nie widziałam ekranizacji, choć bardzo bym chciała. Dlaczego? Ponieważ ta książka bardzo mi się spodobała i ciągle do obejrzenia filmu nęci mnie ta piosenka. Mam nadzieję, że uda mi się w końcu zobaczyć ten film









7. GoodReads: książka, którą polecasz wszystkim

autor: Lucy Maud Montgomery
seria książek o Ani z Zielonego Wzgórza

Miała być jedna książka, jednak nie można przejść obojętnie po pierwszej książce. O mojej manii na temat Ani możecie przeczytać tutaj. Polecam, są lepsze od ekranizacji, ale to tylko moje zdanie.

2 komentarze:

Mała Pisareczka pisze...

Ciekawe pozycje :D
Muszę koniecznie przeczytać pozycję 1 :D

Mól Książkowy pisze...

Przy pierwszej pozycji firmy produkujące chusteczki na pewno sporo zarobią :D

Prześlij komentarz