czwartek, 1 stycznia 2015

Postanowienie noworoczne-55 podróży, obrazek z Facebooka i moje osobiste postanowienie

Nowy Rok to nowe postanowienia. Schudnę 50 kg, wyjdę za mąż/ożenię się itp. itd. Owszem nierealne. Od kilku lat postanawiam sobie "schudnę". Nie mówię ile, ale jak jest mniej na wadze, to wiadomo-miałam schudnąć to schudłam. 2015 rok jest zaś dla mnie bardzo ważne ze względów osobistych. Powiedziałam sobie, że w tym roku realizuję postanowienie noworoczne, które nóż-widelec przygotuje mnie na maturę z polskiego 2016 roku. Pierwsze, osobiste powstało we wrześniu. Drugie znalazłam na pewnej stronie na Facebooku, a dokładniej ta strona to Nie jestem statystycznym Polakiem, lubię czytać książki. Ostatnie zaś znalazłam u Nurii Carax z Książkopatii (jedna z wielu blogerek, które obserwuję, a wstawione przez nią wyzwanie było bardzo ciekawe). Przejdę od najdłuższego do najbardziej osobistego. Nerwy na wodzy, bo tak mniej-więcej wygląda rozkład jazdy na ten rok. Zapraszam.

W tytule posta pierwsze wyzwanie brzmi "55 podróży". Chwilę temu podałam wam link do Nurii Carax. Idąc trochę jej tropem-to całoroczne wyzwanie znalezione na zagranicznych stronach i część z nich została zmodyfikowana. Dodała też, że "Ogólnie, jeżeli chodzi o sposób wypełniania tego wyzwania, możecie kierować się szeroką dowolnością i swobodą, albo określić własne zasady - np., że będziecie czytać 5 książek miesięcznie." Wyzwanie to, może i wygląda strasznie (sama ilość punktów), ale ile przyjemności może sprawić odkrycie własnego gustu na nowo, bądź utwierdzenie się w przekonaniu, że wasz gust czytelniczy jest naprawdę wybrany przez was. Oto 55 punktów proponowanych przez Nurię Carax. Po zrealizowaniu każdego z punktów pozycja zostanie podlinkowana.

Przeczytaj książkę, która/której
1. ma więcej niż 500 stron
2. jest typowym romansem
3. została zekranizowana
4. została wydana w tym roku (tj. 2015)
5. ma cyfrę lub liczbę w tytule
6. autorem jest osoba poniżej 30 roku życia
7. opowiada o bohaterze, niebędącym człowiekiem (może być istotą nadnaturalną, nieśmiertelna itd.)
8. jest zabawna, jest komedią
9. autorem jest kobietą
10. jest thrillerem lub horrorem
11. w tytule jest jedno słowo
12. jest zbiorem paru historii
13. została wydana w innym kraju
14. zalicza się do literatury faktu
15. jest pierwszą pozycją bardzo popularnego autora
16. została napisana przez Twojego ulubionego autora, ale jeszcze jej nie przeczytałeś/aś
17. polecił Tobie znajomy/przyjaciel
18. zdobyła Pulitzer Prize lub Nagrodę Nike
19. lubi jeden z członków twojej rodziny
20. przeczytanie jej zawsze cię przerażało
21. ma więcej niż 100 lat
22. była Twoją lekturą szkolną, ale nigdy jej nie przeczytałeś/aś
23. na której przeczytanie poświęcisz jeden dzień
24. została wydana w miejscu, do którego zawsze chciałeś/aś się wybrać
25. została wydana w roku Twoich narodzin
26. została źle oceniona, zrecenzowana.
27. która jest częścią pewnej trylogii
28. kojarzy się Tobie z Twoim dzieciństwem
29. akcja ma miejsce w przyszłości
30. w tytule zawiera nazwę koloru
31. może wywołać u Ciebie płacz
32. opowiada o magii
33. napisał nieznany Tobie autor
34. kupiłeś/aś, ale nigdy nie przeczytałeś/aś
35. akcja toczy się w Twoim rodzinnym mieście
36. zacząłeś/aś, anie nigdy nie skończyłeś/aś czytać
37. która została napisana przez znienawidzonego przez Ciebie autora
38. okładka bardzo Ci się spodobała
39. okładka nie przypadła tobie do gustu
40. o tematyce religijnej
41. jest biografią albo autobiografią
42. należy do gatunku, którego nie lubisz
43. docelowo jest przeznaczona dla dzieci
44. mówił/pisał Twój ulubiony vloger/bloger książkowy
45. przeczytałeś o niej w Internecie
46. wydało Twoje ulubione wydawnictwo
47. należy do gatunku science-fiction
48. jest o tematyce świątecznej, bożonarodzeniowej
49. jest w języku obcym
50. autor ma takie same inicjały jak Ty
51. w tytule jest nazwa miasta
52. autor napisał pod pseudonimem.
53. ma co najmniej dwóch autorów
54. w tytule jest imię
55. jest o tematyce wojennej

Boję się tylko jednego z tych punktów-akcja toczy się w Twoim rodzinnym mieście. Ale ponoć interpretacja jest dowolna, więc na pewno coś wymyślę coś ciekawego. Zresztą to naprawdę jest wyzwanie-55 pozycji o tej tematyce. No nieźle.

Kolejnym wyzwaniem, jakie chcę podjąć, jeśli uda mi się ukończyć wyzwanie 55 podróży, to wyzwanie "obrazka z Facebooka". Rzeczony obrazek wygląda mniej więcej tak:


Jak widzicie, są to pozycje bardzo podobne do "55 podróży" , wręcz są pozycje, które się dublują. Polecam te wyzwanie minimalistom.

Osobiste postanowienie wzięło się z pewnej rozmowy. Rozmawiałyśmy z koleżankami o książkach i doszło do Harry'ego Pottera. Rzekłam "Nigdy nie czytałam Harry'ego Pottera, nawet filmów nie oglądałam." a koleżanki na to "Gdzie ty się wychowywałaś?". No nie wiem, ale 2015, mój wyjątkowy rok, to czemu by nie nadrobić. Jest to 7 części to nadrobienia i być może filmu. TAK, 7 CZĘŚCI I FILM. Musiałam to napisać wielkimi literami. Jeśli skończę Harry'ego Pottera to sięgnę  po coś innego z półki "fantasy" i pozwoliłam sobie nazwać je "Into a Fantasy".


Podsumowując. Planuję najpierw ukończyć 55 podróży i Harry'ego Pottera-to są wyzwania priorytetowe. Te obrazkowe wyzwanie zostanie wykonane (mam taką nadzieję, że się wyrobię) po ukończeniu jednego z nich. Przy odrobinie szczęścia pokaże się 91 postów w tym roku. Brzmi nierealnie, ale tę górę da się przenieść. Swoją drogą, zapraszam do zaobserwowania wydarzenia Przeczytam 52 książki w 2015 roku. W sumie i tak zachęcam Was, abyście czytali jak najwięcej! Czytanie wzbogaca nasz zasób słów. No i ułatwia życie. Zapamiętajcie to sobie.

Na marginesie! W poprzednim roku skończyłam czytać pewną pozycję, ale jej nie doliczę do rywalizacji, ale i tak pojawi się jej recenzja.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz