czwartek, 13 sierpnia 2015

Liebster Blog Award

Jest upał, mój komputer mógłby spokojnie ogrzać mój pokój. Ponadto kto śledzi profil na Facebooku ten wie, iż w głowie mi kierownica, nie pisanie. Jednakże zauważyłam, że zostałam nominowana do Liebster Blog Award. Za nominację dziękuję Suomi z Biblioteczki Suomi. Teraz krótko o całej akcji, o której sama mam blade pojęcie.

"Nominacja do Liebster Blog Award - jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę". Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował."


 1. Wolisz kupować książki, czy je wypożyczać?

Lubię kupować książki, jednak wypożyczanie ratuje mój portfel. Są jednak książki, których nie mogę wypożyczyć. Tak miałam rok temu z Nie dochodzą tylko listy nienapisane. Ostatni raz książki kupiłam w marcu i w kwietniu. Kupiłam wtedy Metro 2033, Ojca Chrzestnego, Zbuntowaną oraz Rozważną i romantyczną.

2. Jak podchodzisz do książek, które są porównywane do innych.

Ja do nich nie podchodzę. Ja je czytam.

3. Oceniasz książkę po okładce?

Tak, oceniam. Pisałam o tym przy Sońce, jako książce, której okładka to jeden wielki "Czarnobyl estetyczny" w ramach 55 podróży. W tym wyzwaniu jest też książka, której okładka mi się podobała. Zwykle staram się oceniać książkę po autorze, np. Marinina - dobry rosyjski kryminał.

4. Z jakich krajów według Ciebie pisarze są najlepsi?

Anglia, bo Agatha Christie i Arthur Conan Doyle, Kanada bo Lucy Maud Montgomery, Rosja bo Fiodor Dostojewski, Lew Tołstoj czy Aleksandra Marinina.

5. Ulubiony gatunek?

Kryminał.

6. Jaka, według Ciebie, książka powinna być lekturą?

Nie wiem, coś z Sherlockiem, więcej Dostojewskiego czy coś.

7. Horrory bardziej Cię straszą, czy śmieszą?

Straszą, dlatego ich nie czytam.

8. Jak podchodzisz do polskich pisarzy?

Jak dotąd, to okrążam ich szerokim łukiem, ale spokojnie, mam w planach przymierzyć się do jakiegoś polskiego pisarza, czekam na sugestie.

9. Jakie powiedzonka z książek weszły do Twojego codziennego słownika?

Nie ma szczególnych powiedzeń, ale staram się, aby nowe słowa weszły do mojego słownika w miarę na stałe.

10. Jakich książek na swojej półce się wstydzisz?

Pięćdziesięciu twarzy Greya kupionych z kobiecej ciekawości oraz Pamiętnika nastolatki, który dostałam na święta.

11. Jaka była pierwsza książka, którą zrecenzowałaś?

Prawie dwa lata temu pierwszy post - recenzja dotyczyła Pory przypływu.

Najciekawsze na koniec. Nominacja 11 blogów, ale nie mogę nominować nominującego.


Pytania dla nominowanych:
1. Gdybyś mógł/mogła zmienić losy wybranego bohatera, to na kogo wypadłby Twój wybór?
2. Czy oglądałeś/oglądałaś kiedyś ekranizację lepszą od jej książkowego odpowiednika?
3. Z którym bohaterem chciałbyś/chciałabyś się zamienić na jeden dzień?
4. Z którym autorem/autorką poszedłbyś/poszłabyś do kawiarni na kawę i ciastka?
5. Która książka według Ciebie nie powinna być zekranizowana?
6. Ukochana lektura szkolna?
7. Jaka seria według ciebie nie powinna nigdy powstać?
8. Jaka tematyka książek dominuje w repertuarze z ostatniego kwartału?
9. Czy w Twoim życiu pojawiła się książka, której nie da się jednoznacznie streścić?
10. Czy istnieje książka, którą znienawidziłeś/znienawidziłaś od pierwszego wejrzenia, jednak pomyliłeś się/pomyliłaś co do swojej pierwszej opinii?
11. Czym nie sugerujesz się podczas wybierania następnej lektury?

Ponadto jeśli nie jesteś w gronie nominowanych, a chcesz odpowiedzieć na moje pytania, to czuj się swobodnie i również odpowiedz na powyższe pytania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz