piątek, 10 czerwca 2016

Sto książek, które chciałabym przeczytać

Wiem, że bardzo zaniedbałam bloga z powodu matur. Jednak jest czerwiec i mogę z czystym sumieniem nadrobić blogowe zaległości. Miał być spontaniczny maraton z recenzjami, jednak stwierdziłam, że to za mało. Trzeba coś większego. No to znalazłam. Sto książek, które chcę przeczytać. Specjalnie pogrupowałam gatunkami całą setkę. Trochę to trwało, jednak jestem pewna, że dam radę podołać temu wyzwaniu. No to co, zapraszam na moją setkę.




Remigiusz Mróz, Parabellum. Prędkość ucieczki
Katarzyna Bonda, Sprawa Niny Frank
Kathy Reichs, Deja dead
Charlotte Link, Gra cieni
Jo Nesbø, Syn 
Dan Brown,  Anioły i demony
Unni Lindell, Czerwony Kapturek
Anthony HorowitzDom jedwabny
Serge JacquemardMafia w Paryżu
Agatha ChristiePoirot prowadzi śledztwo
Robert GalbraithWołanie kukułki
Sir Arthur Conan DoyleSherlock Holmes. Tom 3. Powrót Sherlocka Holmesa. Pożegnalny ukłon. Archiwum Sherlocka
Paula HawkinsDziewczyna z pociągu
 Leena LehtolainenKobieta ze śniegu
Alek RogozińskiJak cię zabić, kochanie?
 Joanna ChmielewskaRomans wszech czasów


Izabela Kawczyńska, Balsamiarka
 Eliza Orzeszkowa, Nad Niemnem
Aleksander Dumas (ojciec), Trzej muszkieterowie
Fiodor Dostojewski, Bracia Karamazow
Francis Scott Fitzgerald, Wielki Gatsby
Marek Hłasko, Pierwszy Krok W Chmurach
Magdalena Tulli, Szum
Charles Dickens, Klub Pickwicka
Jodi Picoult, Bez mojej zgody
Katarzyna Michalak, Rok w poziomce
Olga Tokarczuk, Podróż ludzi księgi
 Emily Jane Bronte, Wichrowe Wzgórza
 Douglas Lain, Mężczyzna ze stumilowego lasu



Dmitry Glukhovsky, Futu.re
Orson Scott Card, Gra Endera
Rick Riordan, Złodziej pioruna
Erin Morgenstern, Cyrk nocy
Andy WeirMarsjanin
 Suzanne Collins, Igrzyska śmierci
George R. R. Martin, Gra o tron
Lauren Olivier, Delirium
 James Dashner, Więzień labiryntu
 John R. R. Tolkien, Hobbit
Leigh Fallon, Córka żywiołu
Katarzyna Berenika Miszczuk, Ja, diablica
Richard Paul Evans, Michael Vey. Więzień celi nr 25
Andrzej Pilipiuk, Wampir z M3
Sarah J. Maas, Szklany tron
Tahereh Mafi, Dotyk Julii
Andrzej Pilipiuk, Kroniki Jakuba Wędrowycza



Ewa Stachniak, Katarzyna Wielka. Gra o władzę.
Andrew Morton, Diana. Moja historia
Marek Edelman, Paula Sawicka, I była miłość w getcie
Lady Colin Campbell, Królowa. Nieznana historia Elżbiety Bowes – Lyon
Magdalena Grzebałkowska, Ksiądz Paradoks. Biografia Jana Twardowskiego
Anne Frank, Dziennik
Boel Westin, Tove Jansson. Mama muminków
Michał Rusinek, Nic zwyczajnego. O Wisławie Szymborskiej



Gregory David Roberts, Shantaram
Carlos Ruiz Zafón, Cień wiatru
Donna Tartt, Szczygieł
Szczepan Twardoch, Morfina
Anna Moczulska, Bajki, które zdarzyły się naprawdę. Historie słynnych kobiet
James Frey, Milion małych kawałków
Szymon Hołownia, Marcin Prokop, Bóg, kasa i rock’n’roll
Haruki Murakami, Zniknięcie słonia
Markus Zusak, Złodziejka książek
Jonas Jonasson, Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął
John Green, 19 razy Katherine
Jerome David Salinger, Buszujący w zbożu
Ken Kesey, Lot nad kukułczym gniazdem
Tadeusz Konwicki,Kronika wypadków miłosnych
Milan Kundera, Nieznośna lekkość bytu
Włodek Markowicz, Karol Paciorek, Lekko Stronniczy – jeszcze więcej
Włodek Markowicz, Kropki
Michael Dobbs, House of Cards. Bezwzględna gra o władzę
Piotr C., Pokolenie Ikea
Matthew Quick, Poradnik pozytywnego myślenia


Stephen King, Christine



Małgorzata Musierowicz, Małomówny i rodzina
Kiera Cass, Rywalki
C. S. Lewis, Lew, czarownica i stara szafa
Jakub Czarnik, Pan Samochodzik i willa „Anna”
Anna Todd, After. Płomień pod moją skórą
Jean – Jacques Sempe, Rene Gościnny, Nieznane przygody Mikołajka
Wielu autorów, Podaruj mi miłość. 12 świątecznych opowiadań
Maureen Johnson, John Green, Lauren Myracle, W śnieżną noc
Meg Cabot, Liceum Avalon
Rainbow Rowell, Fangirl
Zoe Sugg/ZoellaGirl Online
Sara Shepard, Pretty Little Liars. Tajemnice Ali
Stephanie Meyer, Zmierzch


Richard Lourie, Autobiografia Stalina



Leszek K. Talko, Dziecko dla odważnych. Szkoła przetrwania



Anna Herbich, Dziewczyny z Powstania
Kazimierz Moczarski, Rozmowy z katem
Kamil Janicki, Upadłe damy II Rzeczpospolitej
Peter PomerantsevJądro dziwności. Nowa Rosja
Aleksander Sołżenicyn, Archipelag GUłag. 1918 - 1956



David Ebershoff – Dziewczyna z portretu
Cecilia Ahern – Love, Rosie


Maciej Frączyk / Niekryty Krytyk, Na południe od nieba. Zeznania Niekrytego Krytyka. Część 3



Sławomir Mrożek, Tango


Tak, to moje sto książek. Trzynaście kategorii. Niektóre książki czytałam kiedyś, część to inne części serii rozpoczętych (czasem przypadkiem) przeze mnie. O niektórych usłyszałam mniej lub bardziej pozytywne opinie. Są tu także książki, które są lekturami szkolnymi, jednak są trudno dostępne. Tyle ode mnie. Za rok, 10 czerwca okaże się ile przeczytałam z tej listy. Dam radę. Tak myślę. Trzymajcie się ciepło, bo niedługo maratonik z recenzjami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz