niedziela, 9 października 2016

Autumn book tag

Grzebiąc wśród subskrybowanych przeze mnie kanałów zauważyłam ten tag. Idąc po sznurku po kłębka znalazłam go tutaj. Był dopisek, że kto chętny może wykonać. Ja mam chwileczkę i chęć na coś łatwego i przyjemnego, więc czas się zabawić. Zapraszam!

Kocyk, herbata i książka, czyli powieść idealna na jesienne wieczory.

Obecnie w każdy jesienny wieczór, kiedy nie próbuję rozszyfrować moich notatek z zajęć czytam sobie Służące Kathryn Stockett. Wciągnęłam się, ponieważ książka opowiada o tym, co faktycznie miało miejsce. Nie, nie akcja, a sam problem poruszany w książce. Segregacja rasowa. Tak, trochę jeszcze historyka z liceum we mnie zostało i jestem ciekawa, jak ta autorka ujęła ten temat. Jestem oczarowana i czytam, kiedy mogę - w autobusie albo po nocy. Właśnie takie lekkie zarywanie nocy sprawia, że nie żałuję, iż wzięłam tę książkę z półki przez przypadek i pod wpływem impulsu.









Kalosze i kałuże, czyli książka, która zapewniła Tobie wiele frajdy

Nienawidzę kałuż i deszczu. Zawsze muszę przemoknąć i parasol dziwnym trafem źle chroni mnie przed ulewą. Jednak jest książka, która zapewniła mi wiele frajdy. No może nie frajdy, ale emocji. Chodzi mi o pierwszy tom trylogi Millennium o jakże uroczym tytule Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet. Ilość emocji oraz to, że postawiona przeze mnie na początku teza nie sprawdziła się i poczułam się, jakby moje dzieciństwo się skończyło. Jednakże to odkrywanie prawdy i to, jak dochodził do tego główny bohater naprawdę mnie radowały, chociaż spędzało mi to sen z powiek.










Hulający wiatr, czyli powieść, która targała Twoimi emocjami

Kobieta ze śniegu jest moim drugim spotkaniem z twórczością Leeny Lehtolainen. Kiedy ją czytałam miotały mną emocje. Zaczęło się od tajemniczego zaginięcia, zaś największe emocje odczuwałam w momencie, kiedy życie Marii i jej wspólnika mogło stać się w każdej chwili zagrożone. Ponadto cała sprawa była bardzo tajemnicza. Największe emocje dotyczyły sprawy jednej z mieszkanek domu zaginionej oraz jej religii i jej światopoglądowi, o czym napiszę w tekście.











Deszczowa pogoda, czyli ogromny wyciskacz łez

Bardzo rzadko płaczę nad książkami. Jednakże Poczwarka doprowadzała mnie do łez, niezależnie od fragmentu. Czułam się z tym dziwnie, jednak jeden z cytatów powinien być wystarczający.

Ludzie bardzo często dowiadują się o czymś za późno














Złota polska jesień, czyli królowa trzeciej pory roku

Jaka jest polska jesień wie każdy. Ja zaś stwierdziłam, że pierwszy tom Felixa, Neta i Niki, o których pisałam tutaj. Początek przyjaźni tej trójki zaczyna się we wrześniu. Większość pewnie odczytuje jesień jako początek szkoły. Stąd moje skojarzenie związane z tym hasłem. Ponadto był już w tym tagu polski akcent, jednakże skoro hasło głosi, że jesień jest złota i polska, więc było najłatwiej wstawić tu tę książkę.












Witajcie! Początek października zaczął się dla mnie przeziębieniem i moknięciem w drodze z uczelni do domu. Tak jak wspomniałam, ten tag zauważyłam na youtube, potem doszłam do źródła i go wykonałam. Jestem ciekawa, jakie książki Wy dopasujecie do podanych kategorii. Tak, czujcie się nominowani i dajcie znać w komentarzach o Waszych odpowiedziach. Trzymajcie się ciepło!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz