poniedziałek, 31 października 2016

Halloween Book Tag

Nie wierzę w Halloween jako tako, jednakże jestem turbośmieszkiem, a na booktube i w blogosferze można trafić na tag związany z tą okazją stwierdziłam, że zrobię takie zestawienie. Na ten tag trafiłam tutaj i jest dopisek, że każdy zainteresowany może go wykonać. No to co? Zaczynamy. Aha, ostrzegam że będą spoilery, chociaż próbowałam spoilerować jak najmniej.


Ulubiona straszna książka 

Książka, która mnie wystraszyła ostatnio, ale mi się spodobała to Wywiad z wampirem Anne Rice. Najstraszniejsza była śmierć Claudii. Podczas lektury tej sceny przejęłam się w granicach słabej obojętności, ale na YouTube jest scena z filmu i tak naprawdę ona podkreśliła to, jak bardzo była to przerażająca scena. Zresztą wampiry, krew, morderstwa i zemsta, tak to czynniki które mnie przerażają.


Najstraszniejszy moment w książce 


Uwaga, spoiler. W Metrze 2034 Dymitra Głuchowskiego są aż dwie sceny, które mnie przerażają. Chodzi mi o scenę w nieznanym tunelu i scenę w bibliotece. W nieznanym tunelu Artema i jego towarzyszy zaatakowało nieznane coś. Dosłownie scena z horroru, niby nic się nie dzieje, a nagle bohaterowie są zaatakowani. W bibliotece Artem i jego towarzysz zostają zaatakowani przez bibliotekarzy. To nie są zwykli bibliotekarze. To są ci, co nie ukryli się w metrze nie chcąc pozostawić księgozbiorów. Oczywiście Artem chcąc wrócić do podziemi Moskwy musi uważać na inne istoty, które niejako mogą żyć w takich a nie innych warunkach, jednak to aż tak bardzo nie przerażało jak te dwie sceny.

Za jaką książkową postaci chciałabyś się przebrać na Halloween?

Chyba za Nikę Mickiewicz z Felixa, Neta i Niki. Może dlatego, że jest ruda, a jej styl ubierania się nie jest wymagający.

W kogo przebrałaby się Twoja ulubiona postać z książki?

Zastanawiałam się, którą postać tu wstawić. Postawiłam na Anię Shirley. Ona nie przebierała się na Halloween, jednak jest scena, gdzie Ania udaje Elaine z Astolat. Łódka, w której leży panna Shirley miała dziurę i z opresji uratował ją Gilbert Blythe. Tak, myślę że Ania jako Elaine i ratujący ją Gilbert tu pasują.

Ulubiony typ horroru

Nie czytam horrorów, jednakże mogę to odnieść do każdej książki. Musi mieć dobrze skonstruowaną fabułę i ciekawych bohaterów. Chociaż nie wiem, jak ciekawi bohaterowie pojawiają się w horrorach.

Gdyby książki były tak samo tanie jak słodycze, jakie książka dałbyś dzieciom, które zapukałyby do drzwi i powiedziały cukierek albo psikus?

Albo klasyka rosyjskiej literatury (no wiecie, Anna Karenina, Zbrodnia i kara, Biedni ludzie czy może coś późniejszego jak Bułhakow) albo kryminały Agathy Christie. Ewentualnie jakąś inną dobrą książkę, skoro miałaby być tania jak słodycze.

Halloweenowa lista książek

Z filmiku wynikało, że ma być książka, którą czytam 31.10. U mnie to będzie I była miłość w getcie albo Felix, Net i Nika oraz Teoretycznie Możliwa Katastrofa.

Jaką postać zabrałbyś ze sobą do nawiedzonego domu?

Może Artem. Był na powierzchni Moskwy, mieszka w metrze, przeżył atak szczurów, więc się nie boi. Tak, do takiego miejsca potrzeba kogoś nieustraszonego.

Jeśli krzywicie się na to, że wykonałam ten tag to zapraszam do wpisu na drugim blogu, który możecie znaleźć tutaj. Co w nim jest? Nie powiem. Musicie sami przeczytać. Trzymajcie się ciepło i nie zwariujcie podczas jutrzejszego grobbingu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz